Publikováno 16. 1. 2019
Silnice jako zrcadlo

Jak nejezdit na náledí: Kruháčem v Olomouci svištěla auta rovně

Zdroj: Facebook

Když se silnice změní v klouzačku, mnohdy bývá každá rada drahá. Přesvědčil se o tom šofér téhle Škody Fabie, na náledí nedokázal svoje auto vůbec ovládat a už vůbec ne s ním zatočit na kruhový objezd. Nedobrovolně ho prosvištěl rovně.

Přizpůsobit rychlost stavu vozovky! To je jedno ze základních pravidel bezpečné jízdy. Řidič stříbrné Fabie Combi se ho ale nejspíš nedržel. Alespoň podle zveřejněných záběrů. Ty ukazují auto, jak se řítí ke kruhovému objezdu hodně zostra.

 

Ta rychlost je přehnaná. Obzvlášť vzhledem k tomu, jak v tu chvíli vypadá silnice. Na záběrech je vidět, že se leskne jako zrcadlo. Jamile se vůz v tom kalupu dostane na zamrzlý svah, řidič už nemá téměř žádnou šanci s ním cokoliv udělat. Na takové klouzačce se kola už nemají, kde chytit. Zadupnutá brzda rozhodně nepomůže.

 

 

Fabia sviští z kopce, pokus zatočit na kruháč je marný. Auto tak projíždí přes vysoký obrubník až do středové přírodní bariéry.

 

Nehoda se stala v pondělí pozdě večer na kruhovém objezdu u olomouckého Tesca. Naštěstí se nikomu nic nestalo, o autu se to ale s jistotou tvrdit nedá. Autor videa uvedl, že silnice byla tak namrzlá, že se něco takového dalo v daném místě čekat, i proto byl připravený natáčet. Silničáři vozovku ošetřili až o pár desítek minut později.

 

 

Jak správně řídit na náledí a sněhu? Tady je 7 základních rad podle Auto ESA:

 

- vždy mějte obuté zimní pneumatiky, je to samozřejmost, ale ne všichni to dodržují

 

- pořádně si očistěte auto, ať máš dobrý výhled ven, navíc odletující led a sníh může ohrozit ostatní účastníky provozu

 

- na bezpečném místě si vyzkoušejte chování auta v krizových situacích - prudké brzdění, zatáčení


- dodržujte bezpečné rozestupy za ostatními vozidly, čím větší, tím lepší, brzdná dráha je na sněhu extrémně dlouhá

 

- jeď pomalu a nezatáčej zbrkle, čím méně budeš točit volantem, tím líp, určitě brzdi jen s narovnanými koly

 

- brzdi motorem, na brzdu jen minimálně a lehce, při prudkém sešlápnutí brzdy je snazší dostat smyk

 

- při nedotáčivém smyku narovnej kola a vyšlápni spojku, při přetáčivém dej kontra volantem, rozhodně ve smyku nebrzdi

TN.cz