Publikováno 14. 8. 2018
Elegantnější a tišší

Honda vylepšila svůj crossover HR-V. Umí bojovat s hlukem

Nová Honda HR-V - 12
Zdroj: Honda

Vylepšená karoserie, modernější sedadla, nové motory a systém, který aktivně potlačuje hluk. To jsou novinky, se kterými přichází na trh modernizovaná Honda HR-V. Crossover v Česku konkuruje hlavně Škodě Karoq, Nissanu Qashqai, ale třeba i Dacii Duster. Prodávat se začne v říjnu.

Karoserie, která bude v nabídce v osmi barvách, dostala výraznější masku s chromovaným panelem mezi světlomety a také propracovaný nárazník s mlhovkami a hlubšími průřezy pro nasávání vzduchu.

 

Světlomety jsou už ve standardu vybaveny projekčními čočkami s přepracovanými denními LED světly. Hezčí grafiku dostala koncová světla.

 

 

Ve vyšší výbavě jsou nová 17palcová litá kola a výfuk s chromovou koncovkou a za příplatek budou k mání plně diodová světla, vzadu s moderním tmavě kouřovým tónováním.

 

Honda přepracovala sedadla řidiče a spolujezdce, sedák i opěradlo teď poskytují lepší podporu zejména v oblasti ramen. Standardní textilní potah je z lepšího materiálu a v příplatkové výbavě z kombinace látky a kůže s dvojitým prošitím.

 

Největší posun je asi v odhlučnění. Automobilka přidala protihlukovou izolaci kolem přední oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří. V závislosti na stupni výbavy budou modely HR-V 2019 poprvé vybaveny technologií aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Systém sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi. To je v téhle třídě unikát. Ještě nedávno se podobnou technologií mohla pochlubit pouze luxusní Honda Legend.

 

18

Fotogalerie: Modernizovaný crossover Honda HR-V

Zdroj: Honda

Nová Honda HR-V - 17

Hodnocení:

 

Honda HR-V dostane také nové motory. Zpočátku jen atmosférickou benzínovou jedna-pětku i-VTEC (96 kW/130 k). Čtyřválec se pyšní nižšími ztrátami způsobenými třením a tišším během rozvodů. Nejvyšší točivý moment zůstává na 155 Nm a vrcholí při 4600 otáčkách za minutu.

 

Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne vůz se šestirychlostní manuální převodovkou (6MT) za 10,7 sekundy, s volitelnou převodovkou CVT pak za 11,2 sekundy.

 

 

Výroba vozu HR-V 2019 ve variantách s 1,5litrovým motorem i-VTEC už probíhá a dodávky budou zahájeny v říjnu.

 

V příštím roce na jaře nabídku rozšíří přeplňovaný 1,5litrový VTEC Turbo a turbodiesel 1,6 i-DTEC.

 

Japonský crossover Honda HR-V byl loni pátým nejprodávanějším SUV na světě, jeho větší sourozenec CR-V šestým nejprodávanějším autem vůbec.

TN.cz