Aktualizováno 14.12. 2016 14:35
Ferrari jen pro Japonsko

Ferrari oslaví 50 let na japonském trhu překrásnou speciální edicí J50

Práce v divizi Ferrari Special Projects rozhodně nemůže být nudná. Stačí se podívat na poslední kreace tohoto oddělení, jako 458 MM Speciale nebo velmi čerstvá 275SP RW Competizione. A jak se ukazuje, zahálku by u tamních zaměstnanců jen tak netrpěli.

Ferrari se totiž na počest významného milníku, jakým je 50 let přítomnosti na japonském trhu, rozhodlo postavit speciální limitovaný model, určený výhradně pro japonskou klientelu. Dvoumístný roadster s motorem uprostřed vychází z modelu 488 Spider a dostal symbolické označení J50.

 

DOPORUČUJEME: Zrenovované Ferrari F40 za 35 milionů shořelo na popel


Designéři z maranellského Ferrari Centro Stile navrhli pro tento výjimečný model unikátní karoserii, přičemž celková produkce J50 bude omezena na pouhých deset kusů. Každý exemplář přitom bude přizpůsoben vkusu a požadavkům dotyčného zákazníka, takže exkluzivita - a potažmo vysoká sběratelská hodnota - je zaručena. O ceně se Ferrari nezmínilo, ale je jasné, že právem na koupi J50 budou poctěni jen ti nejváženější z vážených zákazníků, kterým na nějakém tom krejcaru nesejde.


Designéři se při návrhu karoserie J50 inspirovali motorovým člunem, a tak roadster dostal nižší příď s menšími LED světly, zkosená boční okna, výrazně profilované boky a sníženou záď, z níž vystupuje linie zadních podběhů. Kovovou skládací střechu sériového Spideru nahradila dvojice karbonových střešních panelů typu targa, uložených za sedadly. Impozantní je také záď J50 s majestátními výfuky, stylizovanými do podoby motorů stíhaček, optimalizovaný difuzor a polykarbonátový kryt motoru, navazující na dvojici ochranných rámů pro případ převrácení.

 

DOPORUČUJEME: Pět Ferrari ve speciálním provedení


Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru získal oproti 488 Spider dvacet koní navíc, ovšem Ferrari nepovažovalo za nutné prozradit, zda se přítomnost 690 koní nějak promítla do dynamických parametrů J50 oproti 488. Připomeňme, že Spider sprintuje na stovku za tři sekundy a dosahuje až 325 km/h. Nezbývá než závidět deseti vyvoleným Japoncům a konstatovat, že v divizi Special Project sedí talentovaná parta lidí...


STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU

15

GALERIE: FERRARI J50

J50 - 6

Hodnocení:

 

 

TN.cz