Publikováno 10. 3. 2017
Ferrari sklízí kritiku

Ferrari kritizuje jeho vlastní šéf, musí vyrábět ještě jedno auto

Na stánku Ferrari bylo v Ženevě sice plno, ale hustá atmosféra tam byla z jiného důvodu. Sergio Marchionne, předseda představenstva koncernu FCA Fiat-Chrysler, a tedy i nejvyšší šéf Ferrari, přímo na stánku zkritizoval model California a prohlásil, že modelová řada je neucelená, a že Ferrari kvůli tomu přichází o zákazníky i o dobrou pověst.

Sergio Marchionne je známý jako velký střelec, ale tohle bylo opravdu ostré. Veřejně a bez skrupulí v Ženevě řekl, že se musí změnit koncept Californie, která není tím správným Ferrari. Má pravdu. Kabriolet California totiž původně vznikl jako Maserati, ale náklady na vývoj a přípravu výroby byly nakonec výrazně vyšší než se předpokládalo, a tak se tehdejší vedení rozhodlo prodávat auto jako Ferrari, kde si mohou dovolit v podstatě jakoukoliv cenovku a zákazníci se stejně najdou. Sergio Marchionne tak dal zapravdu všem, kteří Californii kritují právě kvůli nedostatku charisma a na Ferrari nijak zvlášť oslnivým jízdním vlastnostem.

 

Druhou věcí, se kterou Sergio Marchionne v Ženevě veřejně vyrukoval, jsou extrémně dlouhé čekací doby na auto a neucelená nabídka značky. Na některé modely Ferrari se aktuálně čeká i přes dva roky a limitované série se k běžným zákazníkům ani nedostanou. Marchionne by chtěl zrychlit výrobu, zároveň ale odmítl navýšení počtu aut. Aktuálně Ferrari vyrobí 8000 aut ročně a jako strop mají v Maranellu desetistisícovou hranici.

 

Co se rozšíření nabídky týče, tak Ferrari sice nehodlá jako třeba Lamborghini nebo Porsche vyrábět SUV, ale mluví se naopak o základním modelu s šestiválcem, který by se mohl jmenovat Ferrari Dino. Optikou ziskovosti však dává větší smysl luxusní čtyřdvéřové Gran Turismo, což je modelová řada, kterou Ferrari v minulosti nabízelo a která mu nyní chybí. Sergio Marchionne odmítl uvést která cesta je mu bližší, potvrdil jen časový horizont, že orzšířená nabídka Ferrari nepřijde dřív jak v roce 2022.

 

Aktuálně Ferrari nabízí modely 488 ve variantě kupé a spyder, luxusní danáctiválcové GTC4 Lusso, extrémní 812 Superfast, f12tdf a již zmíněnou Californii.
 

TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.