Aktualizováno 4.1. 2018 15:01
Investiční příležitost

Extrémně vzácné auto na prodej, cena je velmi lákavá!

Lexus
Zdroj: Lexus

Americký aukční dům Gooding & Company, který se specializuje na motoristické perly, nabídl k prodeji Lexus LFA v unikátní verzi Nürburgring Edition. Jedná se o opravdovou raritu, protože modelů LFA bylo vyrobeno pouze 500 kusů a z toho jen 50 ve verzi Nürburgring.

Sněhobílý Lexus LFA Nürburgring Edition, prezentovaný Gooding & Co., má interiér v bílé a červené kůži. Automobil se sériovým číslem 498 byl vyroben v roce 2012, což znamená, že po něm opustily bránu továrny už jen dva vozy. Stav interiéru, karosérie i motorového prostoru je dokonalý, což vzhledem k tomu, že má najeto pouhých 60 mil (necelých 100 km), není až tak překvapivé. Vůz pohání motor s výkonem zvýšeným na 571 koňských sil, verze Nürburgring Edition má oproti „běžnému“ LFA zdokonalenou převodovku s časem řazení 0,05 sekundy, vylepšené zavěšení a aerodynamické modifikace, včetně pevného zadního spojleru. Maximální rychlost činí 325 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy.


DOPORUČUJEME: Prezident Toyoty aktivně závodí, ale pod falešným jménem, aby ho nikdo nepoznal


Podle odhadů by se cena auta nabízeného v aukci mohla vyšplhat v přepočtu k 21 milionům Kč. To není moc, když si uvědomíme, že minulý rok se LFA Nürburgring Edition (s podpisem Akia Toyody na masce) nabízelo v Německu za sedm milionů dolarů (150 milionů korun).

 

Lexus
Zdroj: Lexus

 

Nápad na stvoření LFA se zrodil v hlavě tvůrce legendární Toyoty Celica GT4 Haruhika Tanahashiho. O svou myšlenku se podělil se zkušebním jezdcem Hiromuem Narusem, který byl také instruktorem závodní jízdy Akia Toyody, vnuka zakladatele koncernu. Akio, dnes prezident Toyoty, tehdy ředitel zahraniční pobočky firmy, se pro projekt nadchl. Nebylo sice snadné přesvědčit představenstvo a také řadu inženýrů, ale nakonec realizace vozu dostala zelenou.

 

DOPORUČUJEME: Nejdelší smyk na světě - ujel bokem 165 kilometrů


V červnu roku 2003 byl prototyp připraven k jízdě a jako první usedl za jeho volant právě Akio Toyoda. Po testech padlo rozhodnutí postavit výrobní verzi s karosérií z uhlíkových kompozitů a motorem V10 o výkonu 560 koní. V roce 2007 Toyoda a Naruse sestavili tým Gazoo Racing s myšlenkou účasti v závodě 24 hodin Nürburgring ajedním z týmových jezdců byl jakýsi Morizo – pod tímto pseudonymem řídil Lexus LFA sám Akio Toyoda.

 

lexus
Zdroj: Lexus


Rozhodnutí vytvořit supervůz se Lexusu vyplatilo. LFA se vyráběl v letech 2010-2012 a stal se kultovním automobilem. Dokonce i Jeremy Clarkson, známý svým cynickým přístupem, přiznává, že je to auto jeho snů. LFA pomohl přesvědčit zákazníky, že vozy Lexus jsou nejen luxusní, ale zároveň přinášejí obrovskou radost z jízdy a celá řada řešení, která byla vypracována pro LFA, se později dočkala využití v dalších modelech.

TN.cz