Publikováno 6. 5. 2018
Útok na rekord

Elektrický atlet: Supersport umí sprintovat rychleji než F1

VW I.D. R Pikes Peak
Zdroj: Volkswagen

Zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,25 sekundy je lepší než u monopostů Formule 1 a Formule E. A přitom je to elektromobil! Volkswagen představil čistě elektricky poháněný supersportovní vůz I.D. R Pikes Peak. Chce s ním dobýt “závod do oblak“.

Volkswagen vstupuje do nové éry v motoristickém sportu, elektromobil má výkon 500 kW (680 koní), točivý moment 650 N.m a hmotnost necelých 1100 kilogramů.

 

I.D. R Pikes Peak byl odhalen ve francouzském městě Alès a následně debutoval i na závodním okruhu:

 

 

Automobilka chtěla při vývoji prototypu závodního vozu najít ideální rovnováhu mezi energetickou kapacitou a hmotností. Ale hlavním cílem je vítězství – superauto se na konci června zúčastní legendárního závodu do vrchu na Pikes Peak v americkém Colorado Springs.

 

 

A VW s ním chce v “závodě do oblak“ překonat stávající rekord 8:57,118 minuty v kategorii elektromobilů.

 

Startem v nejlegendárnějším závodě do vrchu na světě chce VW dodat tématu elektrické mobility emocionální a sportovní náboj. Účast na Pikes Peak bude v každém případě nejnáročnější zkouškou elektrického pohonu. A zkušenosti chce automobilka využít při vývoji budoucích sériových elektromobilů se značkou I.D.

 

Stejně jako u vozu Golf s dvěma motory, který byl senzací v letech 1985, 1986 a 1987, vsadili inženýři pro Pikes Peak na řešení se dvěma zdroji hnací síly. V závodním voze pracují dva elektromotory.

 

VW I.D. R Pikes Peak
Zdroj: Volkswagen

 

Na rozdíl od sériové výroby nebyl cílem inženýrů v oblasti motoristického sportu maximální dojezd, ale nejvyšší možný dodávaný výkon na cestě k vrcholu hory Pikes Peak. Během 20 kilometrů dlouhé jízdy bude přibližně 20 procent potřebné elektrické energie vyrobeno zpětným získáváním kinetické energie (rekuperací).

 

Za volant závodního elektromobilu Volkswagen I.D. R Pikes Peak usedne francouzský vítěz z Le Mans a obhájce titulu z Pikes Peaku Romain Dumas. Teď ho čeká náročné testování na okruzích.

 

 

Závod startuje 24. června v nadmořské výšce 2862 metrů, účastníky čeká převýšení 1440 metrů, 156 zatáček, 100 procent asfaltu a jen jeden jediný pokus. Cíl je na vrcholu Pikes Peak v nadmořské výšce 4302 metrů, kde i koncem června nezřídka panují teploty pod bodem mrazu.

TN.cz