Aktualizováno 21.8. 2017 14:15
Problémy s emisemi pokračují

Dieselgate straší německé ekonomy. Chcete vědět proč?

továrna
Zdroj: Volkswagen

Německé ministerstvo financí varuje: Aféra dieselgate je rizikem pro německou ekonomiku. V autoprůmyslu pracuje 800 tisíc lidí.

Když německé ministerstvo financí vydalo pravidelnou měsíční zprávu o stavu ekonomiky, aféra dieselgate tam byla společně s brexitem (odchod Velké Británie z Evropské unie) a protekcionistickou politikou USA vyhodnocena jako možné riziko. Dva roky starý skandál Volkswagenu se softwarem upravujícím emise při laboratorním měření totiž pořád není vyřešen, aféra dieselgate se navíc dotýká i jiných automobilek. A tím to nekončí...

 

DOPORUČUJEME: Neopravená auta z aféry dieselgate mohou přijít o techničák

 

Němci zatím nedokáží vyčíslit, jaký přesný finanční dopad má dieselgate na stávající ekonomiku a co se bude všechno ještě dít, ale němečtí politici a šéfové automobilky Volkswagen se tento dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížily jejich emise, a pokusí se taky napravit poškozenou pověst průmyslu. Autoprůmysl je přitom největším neměckým exportérem a jeden ze základních pilířů tamní ekonomiky. 

 

DOPORUČUJEME: To je skandál! Ze 75 nových aut prošly novými emisními normami jen čtyři.

 

Jenže Volkswagen je jen první automobilkou, kde se na rozdílné výsledky mezi laboratorním měřením a skutečným provozem přišlo, podobně je to i u spousty dalších automobilek. Aby toho ale nebylo málo, před pár týdny se začalo vyšetřovat i kartelové spojení německých automobilek, podle kterého  měly spolupracovat na cenotvorbě, při nákupech dílů, ale i při konstrukci aut. Je  v tom namočený Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen (vlastní Porsche a Audi).


DOPORUČUJEME: Dieselgate ve Francii - Captur a Clio prý překračují emise o 300 procent!
 

TN.cz