Publikováno 5. 12. 2018
Nepříjemné překvapení

Skandální výsledek crashtestů. Tato auta v nich totálně propadla!

Poslední crashtesty Euro NCAP v roce 2018 - 20
Zdroj: dTest/Euro NCAP

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Ostudu si uřízly Fiat Panda a Jeep Wrangler. Panda přitom naprosto propadla, skandální je hlavně výsledek v ochraně dětí, informuje časopis dTest.

Posledními crashtesty Euro NCAP letošního roku prošlo osm nových modelů, dva z nich s velmi bídnými výsledky. Zcela propadl Fiat Panda a zklamala také nová verze legendárního off-roadu Jeep Wrangler.

 

Zbytek testovaných vozů dopadl výborně. Prim hrají SUV - luxusní Audi Q3, BMW X5 a elektrický Jaguar I-Pace a také Hyundai Santa Fe. Maximální počet pěti hvězd dostaly i zástupci střední třídy Volvo V60 a Peugeot 508.

 

 

Auta absolvovala zkoušky ochrany dospělých cestujících i dětských pasažérů, zkoušku ochrany zranitelných účastníků silničního provozu a testování prvků aktivní bezpečnosti. Případné výtky byly spíše menšího rázu – kupříkladu BMW X5 vzhledem ke tvaru přídě nechrání pánevní oblast chodců, Hyundai má problémy s detekcí cyklistů jedoucích napříč silnicí a s ochranou krku při nárazu zezadu, Peugeot téměř nevidí chodce za tmy. Celkově však jde o špičku.

 

110

Fotogalerie: Nejnovější crashtesty Euro NCAP

Zdroj: dTest/Euro NCAP

Poslední crashtesty Euro NCAP v roce 2018 - 15

Hodnocení:

 

Naopak levnější model nižší třídy Fiat Panda po sérii náročných testů nedostaly žádnou hvězdu. “Současné vozy zvládají v drtivé většině případů klasické nárazové zkoušky bez větších problémů. Panda je ale nezvládla. Při čelním nárazu nemá cestující na zadním sedadle Pandy dobře chráněný hrudník, při nárazu zezadu by utrpěla jeho krční páteř. Naprosto skandální jsou pak výsledky ochrany dětí. V předním i bočním nárazu byly rozdány nejhorší možné známky za ochranu hlavy menších i větších dětí. V obou případech bylo riziko vážného zranění hlavy a krku vyhodnoceno jako vysoké,“ popisuje špatné výsledky Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.

 

Testování Pandy:

 

 

Fiat si zopakoval propadák z loňského roku, kdy nástrahy Euro NCAP vůbec nezvládl model Punto. Pandě navíc uškodilo, že výrobce šetřil na systémech aktivní bezpečnosti.

 

 

Robustní Jeep Wrangler na první pohled může vyvolávat dojem bezpečného auta, ve srovnání s Pandou ale dopadl jen o chlup lépe a získal jednu hvězdu. Důvodem bylo málo prvků aktivní bezpečnosti, nedostatečná ochrana hrudníku pasažérů na zadních sedadlech a horší ochrana chodců. Nepříjemným překvapením byly potíže s instalací některých univerzálních autosedaček.


Testy Jeepu:

 

 

 

Spotřebitelská organizace dTest je členem iniciativy Euro NCAP, která testy bezpečnosti automobilů v Evropě organizuje. Výsledky stovek testovaných vozů průběžně zveřejňuje ZDE.

 

“Motoristi potřebují spolehlivé a přesné informace týkající se bezpečnosti provozu jednotlivých automobilů. Hlavním cílem programu Euro NCAP je motivovat koncerny k výrobě bezpečnějších a lépe vybavených vozů,“ dodává k testování Hana Hoffmannová.

TN.cz