Aktualizováno 28.6. 2018 09:59
Nejen pro císaře

Co je tohle za podivnou luxusní káru? Značku byste asi neuhádli

Toyota Century - 8
Zdroj: Toyota

Tato limuzína je určena pro ty nejvyšší kruhy. Pro vedení společností, ale i pro císařský dvůr a samotného císaře. V Japonsku se vyrábí už přes 50 let a jmenuje se Toyota Century. Ano, jde skutečně o speciální modelovou řadu Toyoty.

Toyota Century je vozem japonské elity a oficiální limuzínou císaře Akihita. Japonský panovník má speciálně vybavenou verzi tohoto modelu v hodnotě odpovídající 11 milionům korun.

 

I Akihito však zřejmě brzy svůj vůz vymění za nový. Toyota totiž právě uvádí na trh novou generaci své limuzíny hodné monarchů.

 

 

Luxusní auto vypadá tak trochu retro. Má samozřejmě nejmodernější technologie a nový motor, ale navenek se moc nemění. Toyota Century se poprvé představila v roce 1967 a nejnovější generace je teprve třetí v pořadí. Tu předchozí střídá po 21 letech.

 

Pro srovnání: Toyota Corolla, která je na trhu podobně dlouho, od roku 1966, se za tu dobu dočkala už 11 generací.

 

U limuzíny ale Toyota čerpá z tradice. Odvolává se na charakteristické vlastnosti tohoto modelu prověřené desetiletími, ale i na kulturní dědictví Japonska.

 

16

Fotogalerie: Nová limuzína Toyota Century

Zdroj: Toyota

Toyota Century - 11

Hodnocení:

 

Čalounění interiéru je kombinováno s dřevěnými prvky. Zadní sedadlo vlevo je vybaveno masážní funkcí a zvedací podnožkou. Toto místo je určeno pro hlavního pasažéra, proto se na něj zaměřují také funkce multimediálního systému, ozvučení a klimatizace. K jejich kontrole slouží dotyková obrazovka připevněná k loketní opěrce pod pravou rukou.

 

Při zpracování dveří bylo využito řemeslné umění epochy Heian, která pochází z let 794 až 1185 n. l. Za svoji hloubku vděčí černý lak Kamui sedmi vrstvám a různým technikám leštění, včetně mokrého písku. Masku zdobí ručně provedený emblém fénixe.

 

 

Limuzínu pohání hybridní systém s pětilitrovým motorem V8 o výkonu 380 koní a točivým momentem 510 Nm při 4000 otáček/min. Spolupracuje s ním elektromotor o výkonu 224 koní a 300 Nm točivým momentem, dostupný v plném rozsahu práce.

 

Celkově tato soustava dodává 431 koní výkonu a využívá nikl-vodíkovou baterii. Century průměrně spotřebuje 7,7 l/100 km. Ticho v interiéru je výsledkem práce hybridního pohonu a pečlivého odhlučnění kabiny.

 

 

Toyota Century je vybavena balíčkem bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense ve vyspělé radarové verzi s rozšířeným dosahem a s doplňkovými funkcemi. Novinkou je systém, který automaticky povolává záchranné služby v okamžiku, kdy se v automobilu aktivují airbagy. Na základě údajů sdělovaných palubním počítačem se dispečeři rozhodují o tom, zda na místo vyšlou sanitku nebo záchranářský vrtulník, a také další nezbytné složky, jako je policie a hasičský sbor.

 

Century je v nabídce autosalonů Toyoty po celém Japonsku. Producent předpokládá, že se měsíčně prodá přibližně 50 vozů. Automobil se vyrábí v továrně Higashi-Fuji, nedaleko nejslavnější japonské závodní dráhy stejného jména.

 

Ceny začínají na 19,6 milionů jenů, což jsou v přepočtu necelé čtyři miliony korun.

TN.cz