Aktualizováno 21.5. 2018 13:02
Kočár za 10 milionů

Kdo byl nejkrásnější na královské svatbě? Tenhle jaguar!

Královský Jaguar E-Type Zero
Zdroj: Profimedia

Nádherný kabriolet, kterým britský princ Harry včera vezl svou novopečenou manželku Meghan z windsorského hradu na večerní soukromou party, je Jaguar E-Type Zero. Ekologický vůz vychází z původního oldtimeru z roku 1968 a vloni ho vyhlásili nejhezčím elektromobilem světa.

Harry nejdříve usadil svoji lásku a pak sám sedl za volant, na Británii netradičně vlevo. Pak v upraveném modrostříbrném Jaguaru E odvezl Meghan na soukromý večírek v sídle Frogmore House.

 

Pronajaté auto mělo na počest královské svatby espézetku E190518 nesoucí číslice podle včerejšího data.

 

 

Roadster Jaguar E-Type Zero stojí v přepočtu přes 10 milionů korun. Předlohou je padesát let stará verze, která dostala elektromotor s nulovými emisemi. Představil se poprvé už loni, když značka přišla s velkolepými plány na elektrifikaci svých modelů.

 

Přestavba legendárního oldtimeru je spíše reklamní tah, občas nicméně v médiích problesknou zprávy o tom, že by továrna tato auta mohla produkovat v omezené sérii. Firma Jaguar Land Rover již několik let vdechuje druhý život třeba tradičním Land Roverům, ovšem v nich nechává spalovací motory.

 

Na vestavbu elektrického pohonu si Indy vlastněná britská automobilka najala odborníka na slovo vzatého, chorvatského inženýra a vynálezce Mateho Rimace. Ten získal světovou proslulost svými elektrickými supersporty, které nabízejí nebývale výkonnou pohonnou soustavu. V jednom z nich se například loni v červnu při natáčení pořadu The Grand Tour zranil známý motoristický novinář Richard Hammond, kolega prostořekého Jeremyho Clarksona.

 

 

Rimac pod dlouhou kapotu jaguaru umístil elektrický pohon, který nabízí řidiči 295 koňských sil, o 30 více, než měl originální motor ze 60. let. Maximální rychlost má omezenou na 240 km/h, ale bez přiškrcení by uměl i 300 km/h.

 

Z nuly na sto kilometrů v hodině s ním elektrický E-Type zrychlí za 5,5 sekundy, tedy za polovinu času oproti benzinové verzi.

 

Horší je to jen s dojezdem, baterie vydrží zhruba 270 kilometrů, záleží samozřejmě na stylu jízdy.

 

Modernizovaný je i interiér, pro přístrojovou desku konstruktéři použili uhlíková vlákna, ve světlometech pak žárovky nahradily LED diody.

 

16

Fotogalerie: Královský roadster Jaguar E-Type Zero

Zdroj: Profimedia

Královský Jaguar E-Type Zero

Hodnocení:

 

Na první pohled je vůz k nerozeznání od původního Jaguaru E, který je řazen mezi nejkrásnější automobily všech dob, hovořil tak o něm i Enzo Ferrari. Malcolm Sayer ho koncipoval jako syntézu sportovního vozu a auta pro každodenní použití a firma pro něj stanovila takovou cenu, aby byl dostupný veřejnosti. Do roku 1975 se vyrobilo přes 70 tisíc vozů tří sérií. Automobil, který se nabízel jako kupé s pevnou střechou nebo otevřený roadster, se stal jednou z ikon 60. let.

ČTK / TN.cz