Publikováno 22. 3. 2018
Poptávka roste

Češi berou útokem lépe vybavená SUV. O jaké detaily je zájem?

Prodej SUV
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek

SUV dál frčí. Vloni znovu stoupla poptávka po velkých autech i v autobazarech. Vyplývá to z pravidelné analýzy prodejů sítě autocenter AAA Auto. Jakou výbavu Češi preferují?

Trh s ojetými auty každoročně roste. A dál ho táhne hlavně segment SUV. „Prodeje automobilů v našich autocentrech se v loňském roce jen v České republice meziročně zvýšily o téměř 7 % a největším tempem roste zájem o SUV. Ten v roce 2017 vzrostl ve srovnání s rokem 2016 o 28,8 %,“ potvrzuje ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

 

Mírný nárůst zaznamenaly i hatchbacky (3,4 %) a vozy kombi (4,1 %). Výrazně stoupl zájem kupé, jejichž prodeje meziročně stouply o 14,4 %.

 

 

A jak se mění preference ve výbavě? Stále častějším standardem jsou pro zákazníky třeba mlhovky nebo tempomat.

 

Znatelně vyšší oblibě se těší také automobily s pohonem všech čtyř kol, stejně jako vozy s automatickou převodovkou. Prodeje vozů s pohonem všech čtyř kol zaznamenaly v síti AAA meziroční nárůst o 18,7 %. Na Slovensku to bylo o 22,2 %, v Polsku dokonce o 56,7 %.

 

„Díky dobré ekonomické situaci si lidé mohou dovolit nákup vozů s vyšším stupněm výbavy,“ podotýká Topolová.

 

 

Rostoucí poptávka je ve všech čtyřech zemích Visegrádské čtyřky i po vozech s automatickou převodovkou. V České republice prodej těchto vozů rostl o 18 %. Slovenské pobočky zaznamenaly meziroční zvýšení o 48,5 % a polské až rekordních 61 %.

 

Poptávka vzrostla také po vozech, které jsou vybavené tempomatem. Oproti roku 2016 jich loni síť AAA Auto v ČR prodala o 17,4 % více. Tempomat mělo každé druhé prodané auto (přesně 50,1 %).

 

Stále častějším standardem ve výbavě jsou pro zákazníky mlhovky. V loňském roce si automobil s tímto prvkem výbavy odvezlo celkem 78,6 % zákazníků, což je nárůst o 11,2 % ve srovnání s rokem 2016.

 


Počet nabízených vozů, inzerovaných na trhu ojetin v Česku meziročně stoupl z 1 090 000 vozů v roce 2016 na 1 112 000 v roce 2017. Téměř tři čtvrtiny zákazníků (72,7 %) tvoří muži. Ve srovnání s rokem 2016 vzrostl jejich počet o 5,7 %. O něco vyšší zájem o ojetiny ovšem byl i u žen.

TN.cz