Publikováno 29. 1. 2018
Rychlý servis

Barva kouře z výfuku vám pomůže identifikovat závadu

výfuk
Zdroj: Youtube

Máte pocit, že vaše auto nějak zlobí? Podívejte se na kouř z výfuku, pomůže vám identifikovat problém!

Moderní auta už dávno nekouří. Mají katalyzátory, filtry pevných částic a moderní zapalování. Jinými slovy, kouř z výfuku může znamenat problém. Zeptali jsme se na to Martina Šípka, šéfa závodního týmu BP Autosport a provozovatele autoservisu v Bruntále. 


DOPORUČUJEME: Víte, jak v zimě správně ohřát motor vašeho auta? 5 základních rad!

 

Černý kouř
„To je asi ten nejmenší problém, většinou jde jen o příliš bohatou palivovou směs. Motoru samotnému to z krátkodobého hlediska neublíží, dlouhodobě se to samozřejmě projeví na vyšší spotřebě a karbonizaci,“ říká Martin Šípek. „Doporučuji zkontrolovat vstřikování, lambda sondy a vyčistit vzduchový filtr. Když jde o naftový přeplňovaný motor, může to znamenat problém s turbodmychadlem.“

 

Modrý kouř
Problémy s turbodmychadlem může značit i modrý kouř... „To je většinou kvůi tomu, že se do motoru začíná dostávat olej. Poznáte to nejen podle barvy, ale i zápachu. Modrý kouř může naznačovat nadměrné opotřebení motoru, kdy se olej dostává do spalovacích prostor přes hlavu motoru, těsnění ventilů, nebo písní kroužky,“ vypočítává šéf BP Autosport. 


DOPORUČUJEME: Mýt auto v zimě - ANO nebo NE?

 

Bílý kouř
„Pozor, v zimě se to může stávat poměrně často,“ varuje Martin Šípek. „Bílý kouř je vlastně pára z motoru a u studeného motoru může po startu zakouřit i úplně nové auto. Pokuď se ale bílý dým valí z fýku i u zahřátého vozu a za běžných klimatických podmínek, pak už to může být problém - motor spaluje vodu, která se do motoru dostává z chladícího systému. Nejspíš jde o vadné těsnění, to je ta lepší varianta, ale taky může být prasklá hlava motoru nebo celý blok.“

TN.cz